Pēc lasītāju lūguma: /daži iestāvējušies humori iz sisadminu prakses/;
&nbs p; K Ļ Ū D U T E O R I J A
AKSIOMA:
Jeb kurā programmā ir kļūdas.
PROPORCIONALITĀTES LIKUMS:
Jo vairāk programma ir vajadzīga, jo vairāk tajā ir kļūdas.
Secinājums:
Kļūdas nav tikai pilnīgi nevajadzīgā programmā.
KĻŪDU TEORIJAS FUNDAMENTĀLAIS LIKUMS:
No kļūdām mācās.
Secinājumi:
1: Programmētājs, kas uzrakstījis programmu,
kļūst par zinātnieku.
2: Jo vairāk programmētājs kļūdās, jo ātrāk viņš
kļūst par zinātnieku.
3: Liels zinātnieks programmētājs nekad neraksta
pareizas programmas.
Piezīme:
Tādēļ viņš arī ir zinātnieks.
NORĀDĪJUMS PROGRAMMĒTĀJAM IESĀCĒJAM:
Ja jums pirmajā reizē izdevies uzrakstīt programmu, kurā kompilators
neatrod nevienu kļūdu, paziņojiet par to sistēmprogrammētājam - viņš
izlabos kļūdas kompilatorā.
KĻŪDU NEPIECIEŠAMĪBAS LIKUMS:
Programmētājs kļūdas var atrast tikai svešā programmā.
Secinājums:
Kļūdai nav vienalga kas to atrod.
PADOMS PROGRAMMĒTĀJAM IESĀCĒJAM:
Nekad nelabojiet atrastās kļūdas, jo tas izraisīs nezināma skaita
citu kļūdu parādīšanos. Labāk aprakstiet tās programmas dokumentā-
cijā kā programmas īpatnību.
&nbs p; K Ļ Ū D U V A L O D A
DEFINĪCIJA:
Par kļūdu valodu sauc noteikumus, kurus apejot
tiek rakstīta programma.
PAMATLIKUMI:
1: Kļūdas var sekot cita citai.
2: Apmainot vietām divas kļūdas, rezultāts nemainās
(Kļūdu komunikativitātes likums).
3: Divas viena otrai sekojošas kļūdas var apvienot vienā nopietnākā.
4: Vienādas kļūdas nav nepieciešams izdarīt katrreiz no jauna, pilnīgi
pietiek, ja izdara vienu un pēc tam vēršas pie tās no jebkuras
programmas vietas.
5: Kļūdas var veidot ciklus. Pats stabilākais no tiem ir bezgalīgais
cikls.
6: Kļūdas var izraisīt cita citu un pašas sevi
(Kļūdu rekursivitātes īpašība).
7: Kļūdas pieļauj daudzkārtēju iekļaušanu vienu otrā. Divas vienādas
iekļautas kļūdas sauc par pāra kļūdām un par kļūdām netiek uzskatītas.
8: Kļūda, kas izdarīta divreiz, pārstāj būt kļūda
(Iepriekš minētās īpašības pārfrāzējums politiķiem).
9: Ja uzrakstītā programma strādā pareizi, tad tajā ir pieļauts pāra
skaits kļūdu (kļūdu pāruma īpašība) vai arī programmētājs nav
sapratis uzdevumu.
KĻŪDU MIJIEDARBĪBA AR DOS:
1: Kļūdām to izpildes laikā ir visaugstākā prioritāte. Pārtraukt kļūdas izpildi var tikai cita, daudz aktīvāka kļūda.
2: Operētājsistēmas pieprasījumi kļūdām var tikt ignorēti.
3: Kļūdu pieprasījumi operētājsistēmai nevar tikt ignorēti.
4: Darbam ar failiem kļūdas var izmantot DOS failu sistēmu un
tās kļūdas.
5: Skaitļotājos ar paralēlo arhitektūru var tikt izpildītas vairākas
kļūdas vienlaicīgi.
&nbs p; S I S T Ē M P R O G R A M M A S
ĪPAŠĪBA:
Sistēmprogrammas atvieglo programmu un to kļūdu uzrakstīšanu.
DEFINĪCIJA:
Testēšana ir darbību kopums kļūdu atrašanai testā. Labā testā ir
jābūt kļūdām, kas kompensē kļūdu trūkumu testējamā programmā.
Valodas redaktors, kas domāts programmētāja pasargāšanai no sintakses
kļūdām, ļauj ieviest programmā diezgan viltīgas kļūdas, kuras neizdodas atrast
ne kompilatoram, ne linkerim, ne arī skaņotājam. Parastais teksta redaktors
tādas iespējas nepiedāvā.
Kompilators, kas domāts augsta līmeņa valodas programmas pārveidošanai
mašīnkodos, translācijas laikā rada kļūdas. Kļūdas, kas bija sākotnējā
programmā tiek pārtranslētas bez kļūdām.
Sākot darbu pie projekta rūpīgi jāpārdomā visas vajadzīgās kļūdas un
saites starp tām. Tas lielā mērā atvieglos jūsu darbu šā projekta ietvaros. |